26 maj 2009

Dag 2

Åh, vad roligt vi har haft och vad mycket vi har lärt oss. Stella har varit fantastiskt duktig. Idag körde vi bl a kontaktfältsövningar och det blev en riktig aha-upplevelse för henne. Hon brukar vara duktig med kontaktfälten men nu märktes det att hon verkligen förstod vad jag ville. Ska jobba vidare med det. Körde också en jättebra raksträcka med tunnlar och slalom om vartannat. Den ska jag också köra flera gånger. Perfekt för oss att träna ingångar och självständigt framåtdriv. Sista övningen var en hoppbana som innehöll många av de byten vi har tränat på. Stella gick hur fint som helst.



Elvira fick också prova en del övningar och när Stella och jag hade kört hoppbanan bestämde jag mig för testa den med Elvira också. Tänkte att jag kunde bryta ner den i delar och belöna här och där. Hon var superduktig och jag bröt bara vid ett tillfälle och det var efter slalom. Jag är så stolt över lilltjejen. Jag tror verkligen på henne:).



Sitta i bur är inte det roligaste Theo vet men ibland måste man:). Han fick köra slalomövningen och vad skönt det kändes att köra med sin säkra stabila hund. Jag saknar honom verkligen på agilitybanan.


Sedan en rolig bild på Jack:). (Och för er som undrar så klarade han hoppet utan att landa mitt i hindret. Inte ens en rivning:))

4 kommentarer:

Leif sa...

Hej Maria
Hoppas att vi får två lika bra dagar med nästa grupp. Vädret ska ju bli sämre.
Vera är jätteseg efter löpet , så vi får se hur det går.
Hälsningar/Leif

Sofia sa...

Inte kan väl Jack ha klarat det hoppet??? Han ser ut som en liten torped som flyger genom luften... jättefrän bild!

Ingela sa...

Vilken underbar bild på Jack!! Kul att det går så bra med dem. Ska Stella paras nu eller? Har för mig du pratade om det. Skäöt om dig!

Maggan sa...

Hej Maria, vilka härliga bilder på hundarna och så duktiga dem har blivit på agility pudelfröknarna! Själv har jag en stor pudelfröken som bara har gått nybörjarkurs, men som formligen exploderar på banan. Kalahari tokälskar agility och jag måste väl gå en kurs snart, eller kanske privatlektioner för dig?! Tack för grattishälsn i min gästbok.// Lycka till med forts tävlandet och träningen!
Maggan och pudeltjejerna