17 maj 2009

Tävling i Vadstena






Tävlade bara med Stella idag. Agilityklassen gick riktigt bra trots att gungan i Vadstena är en riktigt skräckupplevelse. Vi tog det jättelugnt för jag har ingen lust att få en hund som är rädd för gungan. Trots det tror jag vi fick något fel där. Kanske hoppade hon kontaktfältet. Sedan blev det 5 fel i slalomingången. Totalt 10 fel och en 6:e plats = Rosett.

Hoppklassen såg ganska lätt ut men det visade sig att den hade en del klurigheter. Mina planerade byten blev inte alls som jag tänkt mig utan vi fick lösa det på andra sätt. Fick en femma för en vägran som jag inte riktigt vet var den kom och sedan lite tidsfel, men ändå ett bra lopp. 9,? i fel och en 4:e plats = rosett igen:). Jag är toppennöjd. Theo och Elvira har varit supporterklubb och gnällt när de varit tvungna att sitta i buren och vänta:).

1 kommentar:

Carina o Co sa...

Grattis
till rosetter och placeringar idag,
hon gick riktigt bra.