25 mars 2009

Klippkort hos veterinären

Ni som har läst här tidigare vet att jag har tillbringat en del tid hos veterinären med Theo på sista tiden. Som om det inte räckte var det nu Elviras tur. Hon har mått lite taskigt i magen på sistone utan att jag har förstått varför. Natten till igår blev det dock klart vad det berodde på då hon kräktes upp stora delar av en gummianka!! Alltså en sådan som hundar ska leka med, inte äta upp:-). Tyvärr mådde hon inte bättre efteråt så man kunde misstänka att det fanns delar kvar.

Jag bestämde mig för att jobba hemifrån igår för att kunna hålla koll på henne, men hon kunde inte komma till ro utan vankade omkring och såg obekväm och ledsen ut. Hon var också ute och åt gräs flera gånger och lyckades kräkas upp riset hon hade fått till frukost. Tyvärr inga flera delar av ankan.

Det blev till att kontakta veterinären och vi fick en akuttid. Väl där kände veterinären igenom magen så gott det gick men kunde inte känna några främmande föremål så vi beslutade oss för att röntga henne. Hon fick svälja en massa kontrastvätska och sedan blev det röntgen en gång i timmen, totalt fyra gånger. Hon var så himla duktig hela tiden, sa inte ett knyst utan var snällt med på allt vi gjorde. På röntgenbilderna syntes inga stopp och när vi kom hem bajsade hon ut kontrastvätska tillsammans med den sista biten av ankan. Åh, vad skönt att den kom ut av sig självt. Var sedan och tog en sista bild i morse och då såg allt ut som det skulle, tack och lov.

Idag är hon som vanligt igen. Pigg och glad och full av energi. Äntligen fick hon äta lite också och gissa om hon kastade i sig maten efter att inte ha fått någon mat på ett par dagar. Själv är jag glad och fattig. Att vara hundägare är verkligen inte gratis när olyckan är framme. Skönt att ha försäkring i alla fall.

1 kommentar:

sandra.nova,freja sa...

Näe, vilken otur dina vovvar och din plånbok haft den sista tiden:( Och tro mig, jag vet hur ickeroligt det är! Nu håller vi tummarna för att de får vara pigga och glada och att det är slut på oturen för er:)