9 januari 2009

Inga problem

Måste bara berätta att det har gått hur bra som helst för hundarna att vara ensamma idag. Innan jag åkte imorse ringde jag upp min mobil och sedan hade jag "samtalet" igång tills jag kom fram till jobbet. Elvira skällde några gånger och gnällde lite men sedan slutade hon och allt var tyst. På jobbet kunde jag sedan titta på dem via webbkameran och visserligen står Elvira i fönstret och tittar då och då men det har varit helt lugnt. Så himla skönt. Sonen kom hem tidigt idag, redan kvart över ett, så det var ju perfekt att det inte blev så sent heller.

Igår erbjöd sig en jag känner, men inte haft kontakt med på länge, att vara daghusse åt vovvarna. Det är knappt man tror att det är sant. Jag har ju funderat på att försöka ordna med passning men trodde väl knappast att någon skulle höra av sig till mig och erbjuda sig. Jag ska ta med hundarna dit imorgon och känna av läget lite grand. Min granne har också erbjudit sig att gå ut med dem några dagar i veckan så på något sätt ska det nog lösa sig. I vilket fall som helst är det skönt att veta att de kan vara ensamma hemma utan att riva hela huset:).

Inga kommentarer: