31 december 2008

Pälsvård...

Ägnade gårdagskvällen åt lite pälsvård. Jösses, vad mycket päls hon har, Elvira. Säkert tycker inte ni som har fullpälsade pudlar att det är något att tala om, men jag som alltid har haft Theo kortklippt känner en viss panik över all denna päls. Nu ska vi kanske inte jämföra med hur Theo ser ut precis nu, för den synen gör ingen glad:). Jag försökte i alla fall fluffa upp även honom lite grand så han ska vara fin nu inför nyår:). Tur att pälsen växer ut. Gällande Elviras frisyr så kan jag lova att hur söt hon än är i nuläget så kommer den att stramas upp både här och där.

Idag har vi tränat på tunneln lite grand. Det gick fint. Theo visade glatt vägen. Han är underbar när jag ska försöka träna något med Elvira. Då studsar han upp och är redo att vara med, för när det gäller träning brukar det vara godsaker inblandade. Får tänka på att skära upp lite gurka att ha som belöning till honom. Annars kommer han att rulla fram.

Elvira kan nu sitta på kommande och vi har även testat "ligg" lite grand. Måste träna in att hon ska kunna stanna kvar också för då är det så mycket enklare att träna andra agilitymoment.

Nu ska vi iväg till min mamma och äta lite kalkon. Senare ikväll kommer det gäster till oss och då ska vi knåpa ihop en trerättersmiddag.

Gott Nytt År!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! vad kul att hitta dig här i cybervärlden! har du ett litet nytillskott? har jag missat.
Vi önskar dig ett Gott Nytt År! Kram