21 april 2024

Till Nyköping med husbilen

Lördagens tävling i Nyköping skulle bli lång eftersom jag både skulle tävla klass 3 med Yoshi på förmiddagen och klass 2 med Kungen på eftermiddagen. Eftersom vädret såg ut att bli iskallt tänkte jag att det skulle vara skönt att ha med husbilen. Och så fick det bli. Det blev ingen övernattning utan bara en dagstripp, men det passade ju bra att testa att allt funkade efter vintervilan. Och även om vädret blev bättre än utlovat var det väldigt skönt att ha den där. Både för mig och hundarna. Jag tycker om att veta att de har det varmt och inte behöver sitta i bur hela dagen.

Resultaten uteblev tyvärr. Två av tre disk för Yoshi och ett lopp med en massa fel. Den första banan var alldeles väldigt svår och där var vi chanslösa, andra banan var lite bättre och den tredje var riktigt fin. För Kungens del blev det tre disk. Han var taggad till tusen och tog typ varenda tunnel han kunde hitta. Haha, jag kunde inte annat än skratta, vet inte vad det tog åt honom. Han brukar aldrig vara så busig :)

Inga kommentarer: