24 mars 2024

Händelserik vecka

Förra helgen pratade jag med en uppfödare som hade en liten sheltietik till salu. Jag har velat lite fram och tillbaka om jag är redo eller inte men tänkte till slut att jag nog faktiskt är det. Känslan var god i samtalet men de hade redan bestämt med en annan familj som skulle komma och titta på henne i tisdags. Därefter hörde uppfödaren av sig och sa att det kanske inte hade känts 100% så hon undrade om jag fortfarande var intresserad. Japp, det var jag. Men så nästa dag hade den andra familjen ändå bestämt sig att de ville ha henne och rätat ut de frågeteckensom fanns, så den lilla sötisen hamnade inte hos oss tyvärr.

Det här med att byta min bil till något nyare har vi ju pratat om ett tag men inte riktigt kommit i mål med. Men så i fredags hittade vi en bil som verkade bra och då bestämde vi att vi helt enkelt skulle åka och köpa den på lördagen. Så i fredags kväll åkte min bil in i tvätten och alla prylar och burar rensades ut. På lördagen for vi till Vetlanda, glada i hågen och tänkte att nu ska vi bli ägare till en röd, fin Hyundai Kona.

Vi kom dit, tittade, klämde och kände. Åkte en tur och var rörande eniga att vi inte ville ha den :). Det var bara att åka hem igen. Vi stannade och åt lunch på en rastplats med utsikt över Tranås. Kollade på tusen bilar på Blocket på hemvägen. Ringde en firma i Norrköping och undrade om vi kunde komma och titta på en bil på söndag förmiddag. Jadå, vi var välkomna.
På kvällen var vi på Durkslaget och åt tillsammans med vännerna. Det var en evighet sedan vi sågs allihopa, så det var fint.

Söndag förmiddag provkörde vi en Volvo V40 Cross Country. Den kändes klart trevligare än Hyundaien. Och ja, vi slog till :). Så nu är vi Volvoägare igen. Hoppas vi ska tycka om den. Den är så röd och fin :) Det är onekligen lite jobbigt att byta en hög bil mot en låg, och det är inget jättebagage precis. Men vi har ju inga jättehundar heller, så de får plats. Måste bara fixa en bur eller grindar som passar. Just nu har vi MIM-buren på tvären, men det går ju det med. I alla fall till att börja med.

Hej då Qashqaien!

Idag hann vi med att träffa min bror och svägerska också. Det blev en tur i Petersburg och det gick så fint med hundarna även den här gången.

Inga kommentarer: