21 januari 2024

Tävlat

Det känns som en evighet sedan jag tävlade senast och jag har inte ens varit särskilt sugen. Idag var det i alla fall dags. Jag och Kungen i tre hopplopp.

I första loppet sprang han iväg till domaren och kollade vad det var för en. Resten av loppet gick toppen. I andra loppet var han helt ofokuserad i starten och började med att springa förbi första hindret. Vi började om och resten gick kalasbra.

I sista loppet skickade jag honom mot en tunnel och sprang vidare mot nästa hinder. Synd bara att han istället för tunneln sprang till staketet och tittade efter sin matte eller kanske någon snygg löptik. Själv undrade jag varför han aldrig kom ut ur tunneln innan jag sedan såg vart han hade tagit vägen. Efter det gick han som tåget.

Så tre lopp som till största delen var jättefina, men med en liten tokighet i varje. Väldigt roligt att tävla var det hur som helst så nu är jag sugen på att anmäla mig till något mera framöver.

Det var också fantastiskt roligt att se Anna och Birk på banan idag. Anna som numera kör gång-agility efter sin ryggskada har lärt Birk distanshandling och de satte såååå fina lopp 😍

Inga kommentarer: