1 november 2023

Tänk om

Jag känner mig vanligtvis väldigt lyckligt lottad här i livet. Jag har det mesta jag kan önska. Men ibland skulle jag vilja ha lite mera pengar. Pengar att spendera på dem jag älskar.

Som idag till exempel. Jag följde med dottern och hennes kille på husvisning. Ett hus här i Söderköping, med riktigt bra potential. De gillade det verkligen men priset ligger inte inom deras nuvarande budgetramar. Tänk att då kunna lägga upp kontantinsatsen åt dem. Eller ännu hellre lösa in lånen på lägenheten. Det hade varit rätt så fantastiskt.

Och tänk att kunna lösa in sonens lån på hans lägenhet och underlätta hans ekonomi nu när räntorna har skjutit i höjden.

Tänk om….jag kunde vinna en massa pengar. I helgen ska jag nog åtminstone försöka! Kanske en Harry Boy, en trisslott och så lotto.

Ja, jag ska baske mig försöka!!

Inga kommentarer: