1 september 2023

Helgen som gick

Jag kom på att jag inte har skrivit något om förra helgens aktiviteter :) På fredagen var det kalas för svärmor och för en av barnens kusiner. Jag skulle tävla i Tranås på lördagen så efter kalaset packade jag husbilen och åkte iväg. Jag var inte på plats förrän vid midnatt, men ändå så mycket värt att få sova 1,5 timme längre på morgonen. För sannolikheten att jag skulle komma i säng 1,5 timme tidigare på fredagkvällen var inte så stor. Lördagen blev en regnig historia. Vi klarade oss skapligt de första två loppen men de andra två stod det som spön i backen. Resultaten blev väl därefter. Men ett lopp lyckades Yoshi och jag nolla så en SM-pinne fick vi med oss :). AjAj skrämde livet ur mig genom en rejäl flygtur över gungan. Jag strök honom i sista loppet för att försäkra mig om att han inte hade gjort sig illa.

På söndagen gick färden till Nyköping istället. Nu var även Kungen med för på förmiddagen bjöds det tre gånger hoppklass ett. Han skötte sig finfint och vann två av loppen och kom på andra plats i det tredje. Två uppflyttningspinnar blev det. I sista loppet fick vi en retlig vägran i slalom. Jättesynd, för egentligen var det loppet det bästa där han bjöd på hindren utan frågor. Men det var väldigt skönt att få sätta loppen så fint jämfört med katastrofloppen vi gjorde i Lindesberg.

På eftermiddagen var det klass tre och Yoshi och AjAj fick springa igen. De första två banorna var lite för svåra för mig och Yoshi. AjAj lyckades jag får runt i ett av loppen så den här gången var det han som fick med sig en SM-pinne :). I det sista loppet kändes Yoshi så fin men tyvärr fick vi med oss ett hinder för mycket så även det blev en disk. AjAj var nog lite trött för han gick ur slalom flera gånger.

Och trött var det inte bara AjAj som var. Jag kom hem som ett vrak efter en lång dag och somnade innan jag hade lagt huvudet på kudden, typ.

Inga kommentarer: