24 juni 2023

Tiveden

Förutom midsommarfirande var målsättningen med helgen att gå en tur i Tivedens nationalpark. Det var kanske inte de bästa förutsättningarna att ge sig ut med en gammal hund med artrostår, en annan hund med tassen i bandage (kändes bra att skydda tassen ordentligt) och så svettigt väder ovanpå allt.

Jag hade inte tänkt att vi skulle gå hela rundan runt sjön som är lite mer än en mil, men när vi fikade och hade gått nästan hälften valde vi att gå hela ändå.

Jag har fått låna en rygg/magsäck som är avsedd för hundar så Winna fick sitta i den när hon verkade trött. Yoshi hade velat bada, men jag har inte vågat låta honom göra det då jag är rädd att han ska få in bakterier i tassen. Arya var så duktig och gick på hela vägen utan knot.

Det tog sina timmar och när vi väl kom tillbaka till bilarna var vi helt slut och dessutom galet hungriga.

Sällan har mat smakat så gott som ikväll! Sällan har det varit skönare att bada (typ 20 grader i vattnet.

Nu är jag så trött så ögonen går i kors 😃

Inga kommentarer: