11 juni 2023

Tävling

Idag var det tävling på nära håll och jag skulle få chansen att springa med Kungens mamma, Lizzie. Jag hade inte riktigt tid egentligen för jag skulle till farmor, men hon verkade må ganska ok enligt boendet så jag bestämde mig för att jag nog skulle hinna med båda delarna. Det är ju så väldigt roligt att springa agility med den hunden.


Åkte till tävlingen och konstaterade att det den löpte på ganska sakta. Bestämde mig ändå för att köra ett lopp. Jag kunde lika gärna ha låtit bli 😔. Jag vill egentligen inte kritisera varken banor eller domare, men den banan var allt annat än rolig, hade allt annat än fina linjer, passade allt annat än bra in i dagens moderna agility. Den passade absolut inte Lizzie, och knappast några andra hundar heller.

Usch, nu var jag inte snäll, men det var min känsla. Jag hann inte springa det andra loppet men utifrån hur resultatlistan såg ut var det förmodligen ingen förlust 😊

Farmor är tröttare idag och sover mest💕

Inga kommentarer: