6 juni 2023

Lag i Nyköping

I söndags åkte Laget före jaget till Nyköping för att tävla fyra hoppklasser. Två gånger innan tävlingen hade vi krånglat med arrangören och ändrat laguppställningen, men slutligen var alla ordinarie hundar på plats och jag skulle springa med både Yoshi och AjAj.

En pinne behövde vi få med oss för att bli SM-klara i hoppklass (till 2024). De första två loppen var det lite stolpe ut. Yoshi gjorde härliga lopp med superfin känsla men var lite för het på tunnlar. Någon annan hade lite slalomstrul. AjAj var en pärla och gjorde såklart det han skulle <3

Inför tredje loppet värmde vi upp på gräsmattan utanför. Sprang och kastade lite boll. Inte alls hetsigt eller med något högt tempo. Jag såg att Yoshi trampade till lite snett men inget stort eller konstigt. När vi sedan gick mot ridhuset var det något som frågade vad han hade gjort med tassen för han blödde en massa. Faans, jävla faan, vad hade nu hänt?? In på toan och spola tassen ren för att se vad det var som gjorde att han blödde så mycket. Det var svårt att se, men det verkade vara en kloskada. Jäkla skit!!

Hastigt och lustigt fick vi byta in Catharinas Wega i laget till det tredje loppet. Jag kan väl inte påstå att jag kände mig superfokuserad, men nu var det ju det här med vår slogan om laget före jaget så det var bara att springa. Otroligt nog lyckades vi få ett resulteta med oss i det här loppet där jag tror alla andra lag diskade sig. Därmed vinst och den där efterlängtade SM-pinnen. Efter det strök vi oss i sista loppet och åkte hem.

Det var ju kul med pinnen, men priset blev högt med en skadad Yoshi :'(

Inga kommentarer: