13 maj 2023

Husbilstur

Bästis C hörde av sig när jag var på väg hem från tävlingen. Hon hade tråkigt och undrade om vi inte skulle ge oss ut med husbilarna. Min darling var i Göteborg och sprang Göteborgsvarvet och hennes var på fisketävling så bara hon och jag i varsin bil 🤩.

Eftersom jag alltid längtar ut med den där älsklingsbilen och det verkligen var underbart väder sa jag givetvis ja. Klockan rann iväg och vi ville inte åka så långt så blev det Stegeborg även den här gången.

Jag skyndade hem och slängde in lite grejor i bilen och fyllde på med vatten. Döm om min förvåning och besvikelse när bilen inte ville starta. Batteriet var typ dött 😭😭. Den ville inte starta ens med sladden i. Men jag åkte och handlade och hoppades att det skulle gå när den hade stått en liten stund med sladden i. Och vet ni vad, det gjorde den. Frågan är om vi ändå kanske behöver byta det där batteriet så vi vågar fricampa (alltså utan el).

Inga kommentarer: