29 december 2022

Mera nosework

Även på onsdagen träffades vi på klubben för att träna nosework. Den här gången var vi några flera på plats. Jag har ju inte tänkt att det här ska vara så svårt men det är stor skillnad när jag vet i vilken kartong doften ligger och när jag inte har någon aning utan bara ska försöka läsa av hunden. Vi behöver helt klart träna varje dag nu fram till den 6e om vi ska ha någon chans att lyckas. Hundarna är duktiga men matten - inte lika duktig :). Arya var helt klart stjärnan av mina tre <3

Åkte och hälsade på farmor. Köpte med mig potatisbakelser. Det var inte igår jag åt sådana. Typ när jag var liten och vi köpte potatiskbakelser från Ektorps konditori. De var i alla fall goda tyckte både jag och farmor.

Sedan hann jag bara hem och hämta hundarna och åka till LarsA där jag och Yoshi skulle gå kurs för Fanny Gott. Det var kul, men vi har så mycket vi skulle behöva träna på när det gäller distans- och lagerhandling. Jag tappar självförtroendet lite när det blir så mycket svårigheter. Fast vi kämpade på och Yoshi gjorde massor av fina saker. Medan vi hade pauser när andra hundar tränade passade jag på att noseworka lite med Winna.

Inga kommentarer: