16 oktober 2022

Rallytävling

Idag var det rallylydnadstävling på klubben. Förutom KM kommer jag inte ens ihåg när vi tävlade det senast. Det var i alla fall första gången officiellt i fortsättningsklass för Yoshi och vi fick gå två banor.

Första banan var lite klurig på så sätt att vi skulle gå i långsamt tempo typ halva banan. Det är lätt att glömma när man har gått någon skylt som kräver normalt tempo, och man då ska komma ihåg att växla ner igen. Givetvis missade jag det på ett ställe och drog på oss 10 minuspoäng. Sedan var han lite svår att få att sitta och trängdes lite i vänstersvängarna, men vi fick ändå ihop 81 p och ett kvalificerat resultat 😃.

Andra starten var ganska tätt inpå och då ville han inte vara med. Kunde inte sitta alls och var allmänt ofokuserad. Jag valde att bryta för att inte förstöra något för framtiden. Vi ska ju ha roligt tillsammans och nu tyckte inte Yoshi att det var det.

Han är superduktig med tanke på att vi i princip aldrig tränar rally. Då kan inte jag heller inte ställa stora krav. Han har inte uthålligheten som krävs och när belöningen inte kommer så ofta som han önskar tappar han fokus. Snart drar vi igång vinterträning och då ska vi se till att ta tag i det där med uthålligheten 😃.

Vädret var toppen nästan hela dagen men så drog det in ett oväder med regn och till och med åska så mot slutet blev det ganska blött. Turligt nog hade jag och Yoshi tävlat klart sedan länge. Det var bara funkisjobb kvar. När jag kom hem var det en otroligt fin regnbåge 🌈

Inga kommentarer: