29 oktober 2022

Husby säteri

Jag måste verkligen berömma maten vi har ätit, både under gårdagen och idag. När vi sa det till personalen tyckte vi skull komma tillbaka och äta julbord, och det kanske inte är någon dum idé. Dock är ju inte jag personligen något fan av julmat, men jag kan tänka mig att de gör det bra 😊

Man kan ana ett visst jaktintresse hos ägarna av slottet.

Själv tycker jag det är makabert och fruktansvärt fult. Jag skulle aldrig i livet vilja ha döda djurhuvuden på väggarna hemma. Tack och lov att inte sambon heller vill det 😃

Dagens aktivitet var VR. Jag har ju testat tidigare men det där med att gå ut på plankan när man har åkt hiss upp till översta våningen på ett hus var lika läskigt den här gången 😊. Otroligt att man kan bli så lurad.

Vi gick en promenad till vattnet. Det är alltså mitt emot Husbyviks badplats. Där var jag ofta som barn men nu var det väldigt länge sedan.

Inga kommentarer: