15 maj 2022

Klass 3, Stockholm södra

Jag kände mig inte tävlingstaggad imorse. Men det var i alla fall sovmorgon vilket var skönt. Kom ändå iväg tillsammans med Pia och AjAj. Det var sista chansen för dem att ta en hoppinne för att kvala till SM.

När vi kom dit gick vi en sväng för att värma både oss och hundarna. Och varma blev vi då vi lyckades vimsa bort oss och var väldigt nära att missa banvandringen till första loppet. Svettig, kissnödig och stressad - verkligen toppenkänsla i kroppen, NOT.

Arya först, gick fint men halkade ur slalom. Yoshi gjorde ett fint lopp, nollade och kom på fjärde plats och tog sitt livs första SM-pinne 💙🤩. Duktig kille!

Andra loppet var Arya inte riktigt på tå som hon brukar och jag blev lite mesig i min handling. Dålig kombo och vi kom i mål med en vägran. Med Yoshi var jag lite övertaggad och lyckades hamna nästan mitt uppe i ett hinder och Yoshi undrade vad jag ville så även han fick en vägran. Men, men, vi hade en skön dag och det var kul att tävla. Tyvärr blev det inget SM-kval för AjAj 😔

Inga kommentarer: