11 april 2021

Bye, bye

Imorse lämnade vi ett magiskt fint Idre med strålande sol och i princip inga vindar. Hade gärna stannat även denna dag. På bilden syns vårt boende, Selita heter det. När vi kom hem var det inte lika ljuvligt. Snöblandat regn, usch. Jag vill ha vår, NU!

Jag hade verkligen ångest över att åka till fjällen nu under pandemin. Så många FB-inlägg om alla idioter som åker och jag skulle vara en av dem. Det var inte med glädje kan jag lova. Nu håller jag tummarna för att vi får vara friska. På plats har det inte upplevts på så sätt som mediabilden har varit. Folk håller avstånd, man åker bara lift med sitt eget sällskap. Vi har ätit all mat och gjort alla toabesök i stugan. Jag har träffat färre människor på nära håll än jag normalt gör på jobbet. Inget försvar givetvis, men kanske en nyanserad bild av läget.

Inga kommentarer: