19 november 2020

Lärare...

En gång i tiden praoade jag i en skolklass. Det gillade jag och bestämde då att jag nog faktiskt skulle bli lärare. När jag valde vilken linje jag skulle gå i gymnasiet valde jag den snabbaste vägen för att sedan kunna läsa till lärare. Men sedan hände något. Jag tog ett sabbatsår och började jobba. Och jobbade gjorde jag under ganska många år innan jag bestämde mig för att börja plugga igen. Dock inte till lärare utan till systemutvecklare. Därefter jobbade jag som just det under ett år men kände väl inte att det var min grej riktigt. Jag började istället min karriär som konsult i it-branschen, som jag brukar säga när jag lite kort ska beskriva vad jag arbetar med. Där har jag befunnit mig i cirka 20 år och under den tiden har jag också utbildat väldigt många personer i de system jag har jobbat med. Jag har då kallat mig för utbildare och inte lärare. Nu när jag har blivit uppsagd sliter jag för fullt med jobbsökandet och på vägen mot min nya arbetsplats kommer jag att gästspela i skolan, som lärarvikarie. Det känns både lite läskigt och roligt. Tillbaka till de drömmar jag en gång hade alltså. En erfarenhet rikare kommer jag bli och det kan aldrig vara fel.

Inga kommentarer: