13 oktober 2020

Ny fas i livet

Sista arbetsdagen har närmat sig med stormsteg och igår var det dags. Dags att säga tack och hej till den arbetsgivare som jag har varit anställd hos de senaste fem åren och till den roll jag har haft de senaste 20 åren. Läskigt!! Ja, egentligen är jag ju anställd till jul, men arbetsbefriad från och med idag. Nu gäller det att lägga manken till och försöka hitta något nytt att göra innan jag faktiskt på riktigt blir arbetslös. Det känns som ett riktigt otäckt ord som jag inte vill identifiera mig med. Bilden från morgonpromenaden får symbolisera mina känslor idag. Just nu är lite grått och ruggigt men någonstans där bakom lyser solen och lovar bättre tider.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Maria,jag håller tummarna för att du hittar något bra jobb. Passa ändå på att njuta av dina lediga dagar!!!
/Lotta

Maria sa...

Tack Lotta <3