16 oktober 2020

AW Arena

Igår var Yoshi och jag och tävlade igen. En kvällstävling mitt i veckan. I AW Arena i Västerhaninge. Det är så sjukt roligt att stå på startlinjen med den lilla svarta. Han kändes mer taggad den här gången och vågade ta för sig lite mer. Första loppet nollade vi och kom på andra plats med pinne. Ännu en fin rosett till samlingen... 😜

Andra loppet var också fint men en snurr innan en tunnel gav en vägran. Det var synd men visade att vi behöver träna mer på bakombyten vid tunnlar (vilket jag absolut visste redan innan). Känslan var i alla fall toppen.

I tredje loppet krånglade slalom. Tror han var lite trött i huvudet. Först fel ingång och sedan gick han ur sista pinnen två gånger. På fjärde försöket blev det rätt. Alla andra delar i loppet gick jättefint så totalt för kvällen en grym känsla 😃.

Jag vill tävla mer men samtidigt är vi på väg mot en kall och ruggig period så det känns inte toppen att ha hunden i bilen och själv mår jag heller inget vidare av att vara i inomhushallar. Allergin sätter sig hårt på andningen och jag får lida för det även i efterhand. Men trots det anmäler jag nog till en tävling till i alla fall...

Inga kommentarer: