21 september 2020

Första titeln

I lördags var Yoshi och jag i Linköping och tävlade rallylydnad. Två rundor i nybörjarklass. Min förhoppning var att känslan skulle vara lite bättre än när vi var iväg för två veckor sedan och jag ville väldigt gärna att vi skulle få ihop i alla fall ett kvalificerat resultat. Detta för att bli färdiga med nybörjarklassen och därmed bli av med kopplet. Just kopplet känns som den största svårigheten i just nybörjarklassen.

Första rundan dömdes av Jannika Tilly. Jag tycker hon brukar göra fina banor. Så även denna gång. Yoshi jobbade på så fint och med endast några enstaka skall. Så himla skönt. Ett riktigt snett "sitt, ligg, gå runt" blev det och i efterhand såg jag att jag även hade förarfel där så jag glömde säkert samla fötterna pga att han låg så snett. Men vi gjorde momentet och i övrigt kändes det toppen. Resultatet blev 93 poäng :). Räckte alltså till det där önskade kvalificerade resultatet och därmed även titeln RLD N. Tjoho vad stolt jag kände mig.

Andra rundan dömdes av Therese Arvestrand och den kändes lite klurigare. På ett sätt roligare för det var väldigt mycket följsamhet, med slalom, dubbelslalom, spiralen, 360-grader-svängar etc. Mycket åt vänsterhållet vilket helt klart är vår styrka. Känslan i den här rundan var helt magisk. Yoshi var så taggad att han liksom grymtade vid sidan men inte skällde. Jag visste att vi hade en nos när vi gick i mål och anade att det kanske fanns något mer men jag trodde vi gick i mål med riktigt höga poäng, typ 97 eller nåt. Döm om min förvåning när det visade sig bli 89 poäng. Insåg att något måste ha blivit fel som jag inte visste om och visst var det så. Vid "sitt, stå" hade han satt sig igen och det såg aldrig jag. Men strunt samma, utan den tian hade det blivit 99 poäng och det var precis så känslan var och den tänker jag behålla. Min alldeles fantastiska svarta lilla pärla.
RLD N Shelteam Black Pontiac.

Inga kommentarer: