19 juli 2020

Öland, sista dagen

Sista morgonpromenaden på Öland för den här gången.

Känslan av lugnet och stillheten tillsammans med de vackra vyerna gör mig alldeles varm inombords.

Så tacksam att jag får vara där och ha det så bra. Tycker lite synd om alla som ligger och sover och missar de här stunderna.

Golf på Grönhögen Golf Links (södra Öland) var planen för dagen. Även idag alltför varmt att ta med hundarna. Och i ärlighetens namn kändes det inte realistiskt att gå med alla tre på den banan som kändes väldigt trång. Stor risk för mycket skall och irriterade golfare 😊.

Jag och hundarna åkte till Ölands södra udde.

Kollade in fyren Långe Jan. Vi kände inte riktigt fågelintresset väckas till liv så det blev inget långvarigt besök.

Istället åkte vi till ett naturreservat i närheten och gick en kort led. Det var ungefär vad vi orkade i värmen.

Stannade också till vid någon gravplats, men det var inte så spännande.

I närheten av golfbanan fanns ett kalkstensbrott som användes som badplats. Läskigt högt. Jag fick svindel typ. Om ni tittar noga på bilden ser ni ett litet barn som hoppar från kanten. Helt otroligt. Hade aldrig mina barn fått göra 😂. Tror inte de hade velat heller faktiskt 😊.

Det blev tyvärr inget bad för hundarna. Bara en brant gallertrappa att ta sig ner på. Inget jag kunde lösa på egen hand.

När golfen var färdigspelad bar det av hemåt. Tråkigt att lämna ön men ska bli ljuvligt att få sova i en ordentlig säng 😃.

Öland levererade som alltid underbara dagar ❤️

Inga kommentarer: