22 juli 2020

Agilitykurs

Glömde ju skriva att jag och Yoshi var på agilitykurs för Maria Alexandersson igår. Vi var ute på Catharinas agilitycenter. Nackdelen med att vara ute är att vädret kan ställa till det och igår eftermiddag kom både ösregn och åska. Inte ultimata förhållanden direkt.

Kursen hölls som en timmes privatlektion vilket passade Yoshi ganska dåligt. Han orkade inte hålla ihop så länge. Jag föredrar kurser där man är flera deltagare där man turas om i lite kortare pass. Dessutom roligt och lärorikt att titta på varandra vilket man inte fick göra här.

Oftast när jag har varit på kurs känner jag mig boostad och alldeles agilityhög. Den hör gången kändes det mest bara dåligt. Vi hade ingen bra dag alls och Yoshi kändes trött och klistrig.

Idag åkte han och jag till klubben ensamma för ett kort roligt träningspass. Så blev det så nu känns det mycket bättre igen ❤️

Inga kommentarer: