30 juni 2020

SM för alla

Veckan som gick var det en hel del träning på SM-banan för att få till nollade lopp med alla tre hundarna. Winna behövde jag förstås inte träna så hårt med för hon satte banan på första försöket. I lördags sprang vi inne i LarsA-hallen, vilket var alldeles ljuvligt svalt jämfört med värmeböljan ute. Även här gjorde Winna det hon skulle direkt, duktig liten tjej.



Arya och jag fick jobba lite hårdare innan vi lyckades nolla men hon är ju så otroligt rolig att springa med.



Yoshi hade lite svårt med slalomingången men gjorde massor med fina nästan-lopp. Och när han äntligen satte slalom lyckades han lite längre fram ta en tunnel istället för ett hopphinder så det gick helt enkelt inte. Därefter var han så trött i huvudet att det inte gick att springa mer med honom. Lille plutten vad klurigt det kan vara ibland.



Klockan nio på kvällen släpade jag med sambon till klubben för att ge Yoshi EN sista chans. Och ta mig tusan, vi gjorde det. Nollade hela banan. Mina ben var så trötta och sega efter förmiddagens springande. Även Yoshi kändes lite seg, men vi gjorde det :). Lycka. Och turligt nog lyckades sambon få med alltihop på film så vi kunde skicka in vårt bidrag.

Inga kommentarer: