5 januari 2020

Blir arg som ett bi

Varför kan inte folk respektera att man bara skjuter fyrverkerier på nyårsafton (och helst bara runt tolvslaget)? Ja helst inte alls om jag fick bestämma. Nä, men sådär kl 17.30 idag, fem dagar efter nyår då drog någon på ett rejält fyrverkeri. Jag är så glad att jag inte var ute och gick med hundarna då. Det räckte så bra att höra det inifrån. Arya rädd så hon skakade. Hon mår generellt inte jättebra den här tiden, och speciellt inte så fort det blir mörkt ute. Detta eftersom det i princip skjuts varje dag, inte mycket, men något, och varje gång blir hon jätterädd. Jag blir arg och ledsen och tycker det är så hänsynslöst. De flesta är ju ändå ganska upplysta idag. Men jag förstår att de inte förstår. Jag förstår att de inte har upplevt sin bästa väns rädsla. För om de förstod, om de hade upplevt, så hoppas jag innerligt att de hade gjort ett annat val.

Inga kommentarer: