18 september 2019

Mora

I måndags var jag i Mora för ett projektmöte. Tågresan dit gick fint, mötet gick bra förutom en ofrivillig paus för att brandlarmet gick igång, men hemresan var inte lika rolig.

Första bytet skulle göras i Borlänge. Där var tåget försenat och tiden sköts framåt flera gånger. Vädret var kallt och blåsigt så jag och min kollega väntade inomhus. På tågtavlan kunde vi se den preliminära avgångstiden vilken började närma sig.

Men så plötsligt försvann vårt tåg från tavlan och vi undrade vad som hände. Inget utrop hade gjorts i högtalarna. Det visade sig att tåget både hade kommit och gått. I efterhand i appen ändrades avgångstiden så vi kunde se att tåget hade gått 7 min innan den angivna tiden. Hyfsat snopet. Inte bara för mig och min kollega utan även för sådär 12 andra personer.

Efter många upprörda samtal till SJ fick vi alla boka om biljetterna till ett senare tåg.

Nästa byte skulle för min del ske i Sala. Sista tåget för kvällen och bara sex minuter mellan ankomst och avgång. Då kändes det väldigt stressande att vi återigen blev försenade. Tågvärden hade dock kontakt med det andra tåget som skulle vänta in oss. När vi väl var i Sala visade det sig att även det andra tåget var försenat och kom in några minuter efter oss. Inga problem att komma med det alltså.

Till slut kom jag hem sådär kl 00.10. Efter en lång tröttande dag stupade jag i säng utan att orka pack inför nästa dags resa.

Inga kommentarer: