30 juli 2019

Tävlingshelgen i Gagnef

Det lilla hundgänget på plats i min säng 😃.

Målet för helgens tävlande var att kvala AjAj till SM 2020. Det lyckades vi med i första loppet. Han behövde en agilitypinne och vi lyckades nolla och hamnade på fjärde plats med pinne. Så nöjd. Winna nollade också men hamnade utanför pinnplats. Hopploppet gick inte riktigt lika bra. AjAj lyckades jag trixa till ett nollat lopp med men alltför mycket krångel gjorde att vi blev utan pinne. Winna var busig och hoppade lite som hon ville så det blev disk. Någonstans där mellan AjAj och Winna skulle jag ha gått banvandring för Aryas agilitylopp. Det missade jag men sprang ändå. Det gick inget vidare tyvärr. Inte pga att jag hade missat banvandringen utan för att jag och Arya inte var på samma planet typ. Efter lång väntan i värmen blev det dags för Aryas hopplopp. Det var absolut ingen inspirerande bana och gick heller inte så vidare bra. Vi avslutade dageen med att åka och bada. Det var alldeles fantastiskt skönt i vattnet, men hyfsat jobbigt med tio hundar. Jag hade det i alla fall jobbigt som skulle försöka hålla ordning på fyra :). Yoshi simmade som bara den, såg ut som en liten utter.

Dag två var upplägget ungefär detsamma men här började det med hoppklasser istället. AjAj gjorde ett superfint lopp men halkade tyvärr omkull när jag skickade honom på ett hinder och missade därför hindret och vi åkte på en disk. Winna gjorde ett fint nollat lopp utan pinne. I agilityloppet nollade Winna och hamnade på fjärde plats med pinne. Duktig liten tjej <3. Disk för AjAj som gick ur slalom och hoppade balansen. Hm, inte jättebra. Och så var det ju den där krocken med Aryas lopp. Den här gången lyckades jag gå banvandring i alla fall tack vare snälla vänner som hämtade och lämnade hundar, och såg till att jag fick vätskeersättning att dricka. Den här dagen sprang jag med bättre attityd och loppet i sig gick riktigt fint även om det blev en disk. Samma sak med hopploppet. Helt klart en bättre känsla än dagen innan. Vi passade på att bada en stund innan färden gick hela vägen hemåt.

Inga kommentarer: