30 maj 2019

Flen och Eskilstuna

Det ör inte ofta man åker på två tävlingar samma dag. Men idag blev det så 😃.

Jag hade anmält till två agilitylopp i Eskilstuna när Flen valde att lägga till ett extra hopplopp till sin tävling. Eftersom det är roligare att tävla hoppklass 2 än agilityklass 1 anmälde jag mig dit också. Det blev aldrig av att jag strök mig från Eskilstuna och tur var väl det. När pm kom ut visade det sig att small gick på förmiddagen i Flen och på eftermiddagen i Eskilstuna. Inga problem att hinna med båda alltså.

Arya gick så superfint i hopploppen. Nära skjuter ingen hare, men det kändes verkligen jättebra. Tyvärr en femma i varje. I Eskilstuna var det dags för agilityloppen och även där gick hon fint mest hela tiden. Inga hoppade kontaktfält i första men i andra hoppade hon balansen och kastade sig ut från A. Sammantaget kändes det som en riktigt bra dag 😃

Inga kommentarer: