20 maj 2019

Den lilla svarta skrämdes

Jäklar vad rädd jag blev igår kväll. Yoshi låg och sov på golvet nedanför sängen. När jag skulle gå upp och göra mig i ordning för att sova klev jag väldigt nära honom och han gjorde inte en min. Konstigt för han brukar för det mesta vakna och vara på benen så fort jag rör mig. Visserligen hade vi varit igång ganska mycket under dagen så han var säkert väldigt trött, men konstigt ändå. Jag klappade på honom och han rörde sig fortfarande inte. Paniken stegrades. Jag rörde på honom lite mera och sa hans namn men han reagerade inte nämnvärt. Då lyfte jag upp honom, pratade med honom och han vaknade och såg alldeles förvirrad ut. Jag blev verkligen sjukt rädd. Men han kunde stå på benen, ville äta en godis och verkade ok efter en liten stund. I morse verkade han som vanligt, var pigg och ville busa. Jag hoppas verkligen att det bara var så att han sov väldigt djupt, men en viss oro kan jag inte låta bli att känna. Den där lilla svarta som verkligen har klivit rakt in i mitt hjärta, det får bara inte hända honom något.

Inga kommentarer: