7 februari 2019

Från glädje till oro

Kände mig så glad över att få hämta hem lilla svarta imorgon. Men, nej, så blir det inte.

Istället vändes glädjen till ångest och oro. Jag har haft en känsla av att något inte stämmer riktigt med Winna. Inte så att hon är trött eller hängig, utan att hon slickat mycket mellan benen och att andra hundar har betett sig som om hon har löpt. Ångesten med tik är ju alltid livmoderinflammation...

Idag var vi hos bästa veterinär Pia och gjorde ultraljud. Misstankarna besannades och det visade sig att det var vätska i livmodern. Men det allra värsta var att det också fanns en tumör på ena äggledaren. Imorgon blir det operation.

Gode Gud låt tumören vara godartad och låt inget annat elände dyka upp. Snälla låt allt gå bra med min allra finaste, älskade lilla Winna. Jag känner mig så ledsen och rädd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad jobbigt och oroligt!! Håller tummarna att allt går bra <3
/Lotta Ö