11 november 2018

Tävlingshelg på hemmaplan

Under lördagen arrangerade vi en klass 2-tävling i LarsA-hallen. Inget tävlande för min del utan bara arrangerande. Det gick fint och tävlingen flöt på som den skulle. Jag blev galet allergisk efter att ha varit inne i hallen större delen av dagen och kände mig nästan sjuk och väldigt trött när jag kom hem.

Idag, söndag, var det dags för årets upplaga av Östgötamästerskapen. Också i vår fina hall men med Linköping som arrangör. Vi började med lagen. För Aryas lag, inkl Arya blev det disk. Men med AjAjs lag gick det desto bättre. Vi försvarade titeln och vann 😃. Kakan fick hoppa in istället för Winna (som ju vanligtvis springer i det här laget) och fixade det galant.

Individuellt i hopp gick det lysande för både AjAj och Arya. Första och tredje plats. Superfin känsla med båda två. I agilityloppet hade jag inga förhoppningar med Arya och det blev tyvärr en disk. Med AjAj var det förstås annorlunda. Vi ville vinna, men som vanligt var jag sämst när det gäller 😢. Trots en superfin början där balansen blev rätt så lyckades jag få något fel i huvudet och sprang fel och lyckades diska oss. Så grymt besviken på mig själv så det finns inga ord.

Jag förstår inte vad som händer i huvudet när det blir sådär. Inte första gången. Jag sprang med jättebra känsla, hade stenkoll på läget och sedan var jag plötsligt helt felplacerad och jag vet inte varför. Som om hjärnan kopplar ifrån en bråkdel av en sekund och sedan plötsligt slår på igen. Jag blir nästan rädd för mig själv.

Om jag kände mig galet nervös skulle jag förstå, men det är inte där skon klämmer. Önskar jag visste varför så jag kunde arbeta bort det. Behöver kanske en mental coach 😊.

Inga kommentarer: