14 november 2018

Så värdefulla

Mina lediga onsdagar... Jag vet att jag tjatar om dem, men jag kan inte låta bli att njuta av dem. Extra mycket den här mörka eländiga årstiden. Skogen med hundarna. Så himla skönt att få komma ut när det fortfarande är ljust. Annika och hennes lilla gäng var med idag. Vi gick runt i blåbärsriset och hittade återigen svamp. Jag börjar förstå den där känslan av glädje när man hittar några stycken, och så några till, och några till :). Man blir liksom glad och vill fortsätta en stund till, och så ännu en liten stund...

Att åka vidare till ett roligt träningspass i LarsA-hallen är inte heller fel. Det blir man också på gott humör av. Även om jag visst hade råkat klippa Aryas ena klo lite kort så den började blöda när hon sprang. Resultatet blev att hon fick springa med sin vänstra baktass lindad, och Winna som vanligt med sin högra. Såg ganska roligt ut. Winna njuter av att få vara med igen. Hon blir så glad. Och jag blir ännu gladare. Min fina, fina sheltieflicka. Sedan avslutade vi träningspasset med ännu en skogstur, hela träningsgänget. Så lovely. Och kors i taket, jag har till och med hunnit gå till frissan idag. Det var alltför länge sedan sist. Nu har jag dessutom gjort något jag aldrig har gjort tidigare. Nämligen bokat in nästa tillfälle. Det blir inte förrän i februari, men jag känner mig riktigt duktig.

Inga kommentarer: