22 oktober 2018

Vilken härlig helg det blev :)

Lördag - kul aktiviteter med Damklubben. Började med en liten räkmackalunch för att sedan ge oss av på den första aktiviteten för dagen. Frigörande dans... Hm, ja jag vet inte om jag kände mig så frigjord. Tyckte nog mest att jag kände mig ganska fånig. Men de andra verkade gilla det. Det är ju i alla fall roligt att få prova på saker man aldrig skulle gjort annars och det här var definitivt en sådan sak. Kommer kanske inte prova igen dock :)

Vi fortsatte vidare mot nästa aktivitet som var något som tilltalade mig mer, nämligen Padel. Tycker mera om sportiga aktiviteter där man vet vad man ska göra. Och efter det åkte vi till ytterligare ett ställe för att avnjuta en stunds avkopplande spa. Kvällen avslutades med middag och jag var mycket nöjd med att ha valt en god pasta med portabellosvamp.

Söndag - Tävling i Värnamo. AjAj och jag skulle springa fyra lopp. Jättekul. Anna och Zoe skulle också springa men Anna var så förkyld att hon inte orkade så jag fick springa med Zoe också. Det gjorde jag så gärna. Vi tävlade för en domare som jag inte har tävlat för tidigare. Han hade gjort banor som var väldigt annorlunda jämfört med de banor vi brukar springa på. Spännande och väldigt utmanande. Inte bara för oss utan för väldigt många andra också kunde man konstatera i resultatlistorna. Förutom ett fint vinstlopp med AjAj var det flera nästan-lopp och några mer eller mindre katastroflopp. Första inomhustävlingen för året gjorde väl sitt till också. Man har liksom inte vant in sig med den trånga snabba inomhusmiljön ännu. Hundarna var sjukt taggade. Kul var det och sent blev det. Vi var inte hemma förrän midnatt. Nu dröjer det länge till nästa klass 3-tävling tyvärr.

Inga kommentarer: