12 oktober 2018

Träning av olika slag

På söndag är det klubbmästerskap i rallylydnad. Det genomförs under en officiell tävling och jag och Winna är anmälda. Min tanke när jag anmälde var att vi skulle träna fokuserat när jag nu hade ett mål. Har det blivit så? Nja, inte riktigt. Tränat har vi absolut. Men inte så mycket som vi skulle ha behövt. Kommer jag starta på söndag? Svaret blir nja, även här. Jag vet faktiskt inte.

Det handlar inte om rädsla att misslyckas utan rädsla att låta henne gå på gräset utan att ha bandage om den skadade tassen. Det har nu gått sex veckor sedan vi upptäckte den brutna tån, men 8-12 veckor ska det gå innan det har läkt ordentligt. Det verkar läka fint och jag vill absolut inte riskera att något händer som gör att det går upp igen. Sannolikt kommer jag be att få starta utom tävlan, med bandaget på. Vi behöver verkligen träna på att tävla och få upp den positiva känslan för rallyn igen. Någon gång ska vi ju lyckas ta de där certen i mästarklass :).

I onsdags var vi ett litet gäng som tränade freestyle. Att få ihop ett program till klass 1 borde inte vara alltför svårt. Låt har jag valt (High with somebody med Sandro Cavazza), men jag måste sätta mig ner och dokumentera hur jag vill att programmet ska se ut så jag kan träna in det. Just nu kör vi bara lite på känn. Men fina övergångar mellan momenten kommer inte av sig själva. Det kräver planering.

Någon liten agilityträning med Arya och AjAj har det också blivit i veckan, men jag längtar efter att bygga en VM-bana och testa framförallt AjAj på. Kanske imorgon.

Inga kommentarer: