14 oktober 2018

Rallylydnad

Har spenderat större delen av dagen på klubben med att vara funktionär och tävla vid vår officiella rallylydnadstävling som också var vårt klubbmästerskap.

Efter att ha pratat med veterinär Pia om det skulle innebära en risk för Winnas tå att starta utan att linda den och efter att ha konstaterat att det var en riktigt bra bana valde jag faktiskt att starta "på riktigt". Läskigt!

Känslan av hur det gick rent poängmässigt var inte på topp men känslan för övrigt med loppet var riktigt bra. Visst skällde hon och gjorde momenten hälften så bra som hon kan, men hon var glad och hon utförde i alla fall momenten. Det är en gigantisk förbättring jämfört med när hon har gått in med en låg attityd och inte har velat göra något.

När någon frågade om jag var nöjd med mina poäng hade jag ingen aning om vad vi hade fått. Trodde på sådär 30 p eller nåt. Men det visade sig att vi hade fått ihop 79 p och jag kan säga att jag är sjukt nöjd. Riktigt jäkla glad. Det finns helt klart hopp 😃.

När tävlingen var slut åkte jag med hundarna till Klarsjön. Solen gick ner och det var så fint. Kan inte låta bli att fota även om ljuset är lite svårt.

Inga kommentarer: