28 oktober 2018

Arya - Kungsör



Lördag och agilitytävling i Kungsör. Arya var den som skulle tävla. Det var ett tag sedan sist så det kändes roligt att stå på startlinjen igen. Första loppet var agilityklass och när hon började med att tjuvstarta och jag släppte iväg henne kändes det inte roligt längre. Loppet var precis så kaotiskt som agilitylopp brukar vara och jag hade bara lust att strunta i alltihop. Tur då att jag inte gjorde det för nästa lopp var ett hopplopp och det var precis lika underbart roligt som loppet innan var kaotiskt och tråkigt. Älskar att springa med henne när vi samarbetar och hon springer som tusan. Då blir jag agilitylycklig. Vi fick tyvärr en femma för kontakt då hon sprang in i mina ben när jag stod lite i vägen innan slalom.



Andra hopploppet var precis lika roligt förutom att hon då gick ur sista två portarna i slalom. Jag tyckte jag var lugn och fin och inte stressade henne men hon kände tydligen inte på samma sätt. Sedan kom hon snabbt ur en tunnel i slutet av banan och jag hann inte riktigt styra upp henne så hon missade ett hinder och vi blev diskade. Jag kunde inte bry mig mindre för känslan var så himla fin. Nu är jag sugen på fler tävlingar :)

Inga kommentarer: