16 september 2018

Lag Danderyd/Täby

Vilket härligt hundgäng vi fick ihop i en bil på väg till lagtävling hos Danderyd/Täby. Åtta hundar och tre förare. Winna skadad så bara sju hundar som skulle tävla. Två lag.

Forza alltså med tre hundar. Jag sprang med Kakan och AjAj. Lyckades nolla ett lopp med Kakan, ett diskat och ett med fem fel. AjAj fick träna starter i de första två loppen för laget var redan diskat när han gick in. Den lilla busen var het på att tjuvstarta. Inte ofta jag diskar mig genom att sätta om honom så nu var det perfekt att faktiskt göra det. Sista loppet körde vi ordentligt och nollade. Inga pinnar för laget tyvärr 😭.

De glada hade fyra hundar med och jag sprang med Arya och Sally. Arya fick 10 fel i ett lopp och diskade sig i de andra. Sally nollade två lopp och sedan strök jag henne i sista när laget redan var diskat. Inga pinnar för det här laget heller.

Inga kommentarer: