24 maj 2018

Arg och ledsen

Gick förbi några som bor en bit bort i området. Pratade några ord med kvinnan som stod utanför på gatan och pratade med en annan granne. En av deras hundar kom utspringandes. Jag lyfte upp Winna för de brukar inte vara så förtjusta i varandra. Kvinnan frågade om Winna inte är så social med andra hundar. Jodå, svarade jag, men inte med era, de tycker inte om varandra. Jasså svarade hon oförstående. Nåja, hunden som kom ut var ung och glad och inte otrevlig på något sätt så jag släppte ner Winna och allt var lugnt.

Jag gosade lite med hunden för den var mer intresserad av mig än av Winna. Sedan kom en annan av deras hundar utfarande och flög på Winna. Faaan, rent ut sagt. Jag blev riktigt arg och tog tag i nackskinnet på hunden och höll undan den tills mannen i familjen kom ut och tog in den. Nu kanske du förstår, sa jag arg och ledsen till kvinnan.

Kan inte se att det blev någon skada på Winna. Hoppas inte det. Det räcker så väl med den psykiska biten. Hon är ju ingen tuff hund och behöver verkligen inte sådant här ❤️. Och inte jag heller för den delen. Jag blir så ledsen när det händer.

Inga kommentarer: