9 februari 2018

Några dagar

Igår var jag ledig på förmiddagen. Det var så himla fint väder. Tog med hundarna till skogen och hade velat gå långt. Det går ju tyvärr inte med Elvira just nu. Hon bara fryser och fryser. Spelar ingen roll vilka täcken jag tar på henne. Igår mådde hon verkligen inget vidare och det slutade med att jag fick bära henne sista biten av promenaden. Vet inte om det kanske var bakslag efter träningen i onsdags kväll. Inte för att hon fick göra så jättemycket, mest leta godis, springa genom någon tunnel och köra några rallymomemt, men det blir en väldigt stressig miljö.

Så istället för att känna mig glad och uppiggad av vädret blev jag mest ledsen. Ledsen över att min älskade lilla pudel kanske inte får vara med oss så länge till. Fan vad det här är jobbigt. Tårarna rinner titt som tätt och tankarna väller över mig mest hela tiden. Ibland kan jag prata om det på ett konkret och resonabelt sätt och ibland kan jag inte säga ett ljud utan att börja gråta.

Jag lämnade i alla fall hundarna hos hundvakten (styvfar) och for iväg till Katrineholm på kundmöte. Vi började med en lunch på Dufweholms herrgård. Väldigt fin miljö runt omkring. Solen värmde medan jag stod och väntade på min kollega. Så ljuvligt. Blev också ett bra kundmöte sedan. På kvällen var det återigen träning men den här gången tog jag bara med prinsessan (Winna alltså). Hon behöver både få vara i fokus och ha något roligt att göra så det kändes väldigt bra. Det är annars så mycket som kretsar runt Elviras mående just nu.

Idag har jag varit på Stockholmskontoret. Genom fönstret har jag sett blå himmel och längtat ut i skidspåren. Hoppas på fint väder i helgen också. Då ska jag förhoppningsvis ut och njuta.

Inga kommentarer: