29 januari 2018

Nytt veterinärbesök

Elvira hade med sig sin supporterskara när vi åkte till Valla för att ta nya prover och göra nytt ultraljud. Först den positiva nyheten; magen såg fin ut och det som såg konstigt ut sist måste ha varit mat trots allt. Hon har inte cancer. Yes!!

Sedan till det mindre roliga; gallblåsan såg grumlig ut och njurvärdena var fortfarande dåliga :'(. Proverna gällande gallan skulle skickas på analys så dem får vi vänta på. Kanske kommer besked imorgon om vi har tur.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro just nu. Elvira verkar må bra. Hon är pigg och glad och det är viktigast för mig. Vi får ta en dag i taget helt enkelt. Så länge hon är glad är jag glad.

Jag tröstshoppade lite i Cloettabutiken i Gamla Linköping medan vi väntade på provtagning. Först skulle prover tas på fastande mage (jag var uppe och gav mat kl 01 inatt för att hon skulle få äta så sent som möjligt). Sedan skulle hon äta och efter 1,5 tim skulle nya prover tas. Och som sagt, nu väntar vi på resultaten.

Inga kommentarer: