14 januari 2018

LarsA-yran

I helgen har vi samarrangerat tävling med Linköping i LarsA-hallen. Klass 3 var det och vi hade två agilitylopp igår och Linköping två hopplopp idag. Det funkade fint förutom att många hade svårt att hitta till hallen första dagen.

Båda dagarna och domarna har bjudit på ganska kluriga banor vilket jag älskar. Winna sprang fina agilitylopp men i det ena diskade vi oss på sista hindret. Så sjukt dåligt av mig att inte jobba ända in i mål :). Rakt fram på ett hinder bara och Winna bestämmer sig för att hon nog ska springa till min andra hand och ta ett hinder snett ut istället. Snöpligt känns som ett bra ord.

I dagens första hopplopp blev det ett litet missförstånd och ett hinder från fel håll gav disk. Andra loppet kändes väldigt lurigt när vi gick banan men vi satte det. Hamnade på sista pinnplats (sexa) men tog i och med det den första SM-pinnen i hopp det här kvalåret.

Fick låna älsklingsferrarin (AjAj) idag. Älskar att springa agility med honom. Vi klarade svårigheterna och nollade båda loppen. En vinst och en andraplats. Jag kände mig alldeles agilitylycklig.

Fick låna Grappa också för Carina har sträckt sig i låret. Vi har inte sprungit ihop många gånger kan jag lova. Trots det gick det riktigt fint tycker jag. Nästan-lopp tyvärr men det gick absolut bättre och bättre för varje lopp. Väldigt synd att vi inte fick sätta en nolla. Kanske en annan gång :).

Inga kommentarer: