19 december 2017

Kurs för Ina Himle

Måndag, normalt sett en arbetsdag, men jag bytte min lediga dag och åkte till Eskilstuna för att gå kurs med Arya. Den som höll i kursen var Ina Himle, en duktig tjej från Norge.

Underlaget i hallen där vi sprang var matting. Arya hade aldrig sprungit på det innan men verkade gilla det mycket. Hon fick grymt bra grepp och kunde ösa på. Kursen var bra och Arya jätteduktig. Efter kursen fick även Winna springa några varv. Båda hundarna nöjda och glada :).

Åkte hemåt och lämnade av Arya. Skulle hämta ny medicin åt Elvira. Åkte till Vilbergen för där finns ett rejält apotek som jag tänkte borde ha bra urval. Men nej, tyvärr fanns inte rätt medicin där. Fick åka vidare till nästa ställe och lyckades få ut medicinen där. Åh, vad jag hatar dessa skitapotek. Det slår aldrig fel när jag ska försöka hämta ut något. Nåja, det gick ju till slut.

Hem och träffa Yvonne för behandling av Elvira. Sedan snabbt in i duschen för att åka på födelsedagsfirande.

När vi kom hem igen var jag riktigt trött och när huvudet landade på kudden somnade jag på två sekunder.

Inga kommentarer: