25 november 2017

Tävlat i Åtvidaberg

Den här veckan har rusat iväg. Har haft mycket att göra på jobbet och mycket att göra efter jobbet. Sambon har varit förkyld som tusan och till slut blev fredagen en sjukdag hemma från jobbet. Även hemma från födelsedagskalas hos min styvfar.

Det innebar också att jag valde att lämna Elvira hemma med honom när jag och Winna åkte till Åtvidaberg och tävlade idag. Kallt ute och tävling i ridhus kändes inte lockande för henne del. Skönare hemma.

Fast det blev i alla fall en solig och fin dag och tävlingen var snabbt avklarad. Massor med strykningar pga kennelhostaepidemin just nu gjorde att klasserna var små. Det känns som om varenda agilityhund i Linköping är smittad.

Winna sprang tre lopp. Två hopp och ett agility. Nollade två och diskade ett. Jag blev inte supertaggad på att tävla i ridhus fler gånger för tusan vad jobbigt det var att springa på det underlaget. Värst var första loppet på morgonen innan kroppen hade vaknat ordentligt :). Som jag sagt tidigare, vi har blivit bortskämda fina hundhallar att springa i.

Pia och Ajaj var duktiga. Speciellt i agilityklassen där de kom på andra plats och i och med det kvalade till SM. Hurra!

Inga kommentarer: