16 november 2017

SJ alltså...

Skulle till Stockholm och hålla utbildning idag. Då vill man gärna komma i tid. Med tåget vet man aldrig säkert tyvärr så osäkerhetskänslan fanns i magen. Tack och lov kom jag fram som jag skulle och utbildningsdagen rullade på enligt plan.

Men så var det hemresan... Kände mig slut som artist och längtade hem. Klev på tåget och satte mig på min plats. En gubbe dök upp och satte sig bredvid. Skitfull och luktade allt annat än gott. Väldigt pratsam dessutom. Suck! Gissa om jag blev glad när en annan person kom och talade om att han hade bokat den platsen :).

Tåget kom iväg men ganska snart uppstod något tekniskt problem. Vi stod stilla och väntade och väntade. Till slut kom vi iväg men det gick sakta och snart var det något strul igen. I Vagnhärad fick vi gå av tåget för det var tydligen så trasigt att det inte kunde åka vidare. Vi fick istället hoppa på ett annat tåg. Det tog en stund innan det första tåget var ur vägen men sedan rullade det på. Trodde verkligen att vi skulle bli hur sena som helst men nu verkar förseningen faktiskt bara bli någon timme. Skönt!

Inga kommentarer: