7 oktober 2017

Leragility

Vi skulle ha varit tre som åkte på tävling idag. Det hade varit kul. Sedan blev det bara jag kvar. Inte lika inspirerande att ge sig iväg då. I synnerhet inte när man vet att det ska regna hela dagen. 

Men jag åkte. Bestämde mig dock för att lämna Elvira hemma. Hon tycker inte om regn och kyla. Och tur var det att hon slapp följa med för jag hade aldrig startat henne på det underlaget. 

Var tveksam till att starta sheltisarna också men nu var jag ju där så då sprang vi. Sprang är väl inte riktigt med sanningen överensstämmande för det var så geggigt och halt att det mest slirade. 

Winna är ju van att jag springer på och "drar". Det funkade inte riktigt så idag så hon trippade runt i lugnt tempo och tyckte jag bar mig konstigt åt. 

Ajaj brydde sig inte nämnvärt om vart jag befann mig utan jobbade på hur fint som helst trots att jag kände mig sen till varje byte. 

I agilityloppet resulterade det i en vinst för Ajaj (perfekt, för det var just i det loppet vi ville prestera och ta en pinne). Och för Winnas del blev det en tredjeplats och....trumvirvel...CERT. Så kul och så oväntat. Nu har hon två cert i både hopp och agility. Tänk om vi kunde få ett till så hon blir champion. Det skulle vara häftigt ❤️. 

Hopploppet var alltför långsamt för Winnas del. Vi fick t o m tidsfel. För Ajaj var det väldigt nära ett lyckat lopp men jag liksom fastnade i leran och hann inte trycka honom runt ett hinder så disken blev ett faktum. Men det struntar vi i. Vi lever på känslan från agilityloppet istället.

Inga kommentarer: