3 september 2017

Sörmlandsslaget - SM-kval

En helg med bara laglopp. Fyra per dag och hund om man ville. Vi kämpade hårt för göra det möjligt att starta med Laget före jaget (Winnas lag) på lördagen. Eftersom alla våra förare utom jag var skadade lånade vi in Lena. Vi två skulle alltså springa med två hundar var. Utöver det körde jag med Elvira och Lena med Sally i andra lag. Många lopp blev det.

Jag sprang med Winna och Zoe och Lena sprang med Ajaj och Jack. Zoe och jag var inte så samspelta till att börja med och Ajaj och Lena hade aldrig någonsin sprungit tillsammans. Inte de bästa förutsättningarna men vi sprang faktiskt ihop en vinst och med det en SM-pinne. Heja oss. Lite småmissar här och där grämer jag mig över men vi gjorde så gott vi kunde. Även Elviras lag tog en pinne på lördagen.



Idag åkte jag återigen till Södertälje men det var bara Elvira som skulle stå på startlinjen. Ajaj och Winna följde med och hejade ivrigt på med skall och ylanden. Det gjorde nog susen för vi kämpade och sprang och vilken otrolig lön vi fick för mödan. Tre SM-pinnar (varav en vinst) och alldeles fantastiskt otroligt underbart så blev vi därmed kvalade till SM 2018.

Elvira, 10 år, ska till SM. Så många år vi kämpade med laget 2+2. En gång lyckades vi faktisk, men många, många gånger föll vi på målsnöret. Med Pussel kändes det så plättlätt som jag trodde det skulle bli med Winnas lag. Nu får vi kämpa lite mer där istället. I alla fall är det ganska kul att fyra äldre pudeldamer med fyra "tantförare" bara slår till och visar att gammal är äldst :). Bästa Virrpannan nollade 7 av 8 lopp och fick 10 fel i ett. Stabilt får man väl säga.

Inga kommentarer: