11 juli 2017

Ny bekantskap och stackars Winna

Jag njuter varje sekund av semestern. Det är så skönt att spendera tiden som man vill. Idag var det mulet på förmiddagen så vi åkte till Norrköping i några ärenden. Bl a köpte vi växter till rabatten. Det njöt jag väl inte särskilt mycket av i och för sig för det var svårt att välja och intresset är inte så stort. Men fint vill vi ju att det ska bli såklart. 

Jag åkte till bruksa för att träna, Arya var här så då passade jag på. Där träffade jag Izan, en ursöt bc-valp. Hur gullig liksom <3. 

Det var en jätteskön kväll och hundarna strosade medan vi pratade. Såg att något hände med Winna. Hon fick lite panik och bet frenetiskt mot tassen. Det visade sig att hon hade blivit stucken av ett bi, och hon blev inte av med det. Efter att ha hjälpt henne och kylt av benet med vatten ville hon ändå inte gå på benet. Vi letade och letade och till slut hittade vi var sticket satt och fick bort gadden (eller vad det heter på bin). Mera kyla och mera hoppande på tre ben. Ledsen hund. Ingen träning för hennes del. Arya och Elvira fick springa lite.

Nu mår hon i alla fall bra igen min lilla sheltieflicka. Tur det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Winna😰! Tur att det blev bättre 😘/ morran