25 maj 2017

Fyra lopp i Flen

Carina, Anna och jag knölade in oss och hundarna i min bil och for pirriga av förväntan iväg till Flen. Där skulle vi springa fyra lopp var med gröngölingarna. Vädret och humöret på topp.

Och visst var det roligt att tävla, visst var det ett trevligt ställe och väl arrangerat. Men...

Jag brukar inte vara särskilt gnällig när det gäller banornas utformande, men idag tyckte jag faktiskt inte att de var roliga alls. Jag har inget emot att det är lite krångligt och jag gillar när de innehåller byten och handling. Jag vill dock att det ska finnas en fin linje för hundarna så att de med gott självförtroende ska kunna hitta till nästa hinder. Vi tävlar ju faktiskt klass ett. Det upplevde jag inte fanns idag. Fyra banor där endast en var hyfsat bra.

Men det är min version, mitt tycke. Vi har massor kvar att träna på och att t ex slalom krånglar kan inte domarna rå för. Bara hem och träna vidare, helt enkelt.

Inga kommentarer: